
Retro stil u uređenju interijera predstavlja svojevrsno putovanje kroz vrijeme, vraćajući nas u prošlost kroz karakteristične boje, uzorke, oblike i materijale. Ovaj dizajnerski pravac, popularan među ljubiteljima nostalgije i vintage estetike, odlikuje se povratkom stilova iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina, koji su donijeli inovacije i promjene u svijetu interijera. Retro dizajn nije samo estetski odmak od suvremenog minimalizma, već i oda jednom optimističnijem, vibrantnijem vremenu, koje je slavilo eksperimentiranje i slobodu u oblikovanju životnog prostora.
Jedna od najupečatljivijih osobina retro stila su boje. Svaka epoha imala je svoju paletu boja koje su oblikovale atmosferu prostora. Pedesete su donijele pastelne tonove, poput svijetlo plave, mint zelene i nježno ružičaste, koji su davali prostoru vedrinu i svježinu. Šezdesete i sedamdesete, međutim, unose eksploziju živopisnih boja poput narandžaste, crvene, žute i tirkizne. Ove su boje često kombinirane na neočekivane načine, stvarajući kontraste koji prostoru daju dinamičnost. U tom smislu, retro stil unosi radost i energiju u svaki kutak doma, čineći ga toplim i pristupačnim.
Namještaj u retro stilu nosi specifičan pečat vremena u kojem je nastao. U pedesetima su prevladavali jednostavni drveni komadi, često s tankim nogama, što je prostoru davalo osjećaj lakoće i prozračnosti. Šezdesete donose pravu revoluciju u dizajnu namještaja, s uvođenjem plastike i novih materijala koji su omogućili stvaranje futurističkih oblika. Okrugle stolice, niski kauči i stolovi s organskim linijama postali su simbol modernosti i optimizma tog vremena. Sedamdesete pak donose povratak prirodnim materijalima poput drveta i kože, tople, zemljane tonove, koji su naglašavali udobnost i funkcionalnost prostora.
Uzorci su također prepoznatljivi elemenati retro stila. Geometrijski oblici, cik-cak linije, kružni i spiralni motivi dominiraju tapetama, tepisima i tkaninama iz tog razdoblja. Ovi uzorci daju prostoru dinamičnost i razigranost, a često se koriste kao ključni vizualni element koji definira prostor. U kombinaciji s teksturama poput plastike, vinila ili tkanina s visokim sjajem, retro interijer postaje melem za oči, nudeći bogatstvo vizualnih stimulacija. Tapete s hrabrim uzorcima bile su neizostavan dio svakog doma u to vrijeme, dok su tekstilne dekoracije, poput jastučića i zavjesa, unosile dodatni osjećaj topline i udobnosti.
Retro stil u interijeru nije potpun bez karakterističnih dekorativnih elemenata. Stari gramofoni, radio aparati, rotacijski telefoni i reklamni posteri iz prošlih dekada ne samo da ukrašavaju prostor, već ga povezuju s povijesnim kontekstom i kulturom. Ovi predmeti često imaju sentimentalnu vrijednost i evociraju uspomene na jednostavnija vremena. Lusteri i lampe iz 60-ih i 70-ih, s metalnim ili plastičnim sjenilima, visoke noge ili obojena stakla, dodatno pojačavaju dojam vintage atmosfere, dok starinski tepisi i drvene komode vraćaju duh prošlih vremena u suvremeni prostor.
Ovaj stil nije jedinstven, već se sastoji od elemenata različitih desetljeća. Pedesete godine su poznate po svojoj jednostavnosti, svjetlim pastelnim bojama i elegantnom, funkcionalnom namještaju. Šezdesete godine donose eksploziju kreativnosti, s inovacijama u oblicima i materijalima, kao i s utjecajem pop-arta i futurizma. Sedamdesete pak unose prirodnije tonove, zemljane boje i udobne, ali estetski razrađene prostore. Ovisno o preferencijama, retro stil može biti interpretiran kroz prizmu bilo koje od ovih dekada, ili kao eklektična kombinacija elemenata iz različitih razdoblja.
Retro stil dopušta oblikovanje vlastitog stila kroz prizmu prošlosti. Kombinacija hrabrih boja, organskih oblika, inovativnih materijala i nostalgičnih dekorativnih elemenata čini ovaj stil izuzetno privlačnim za one koji žele stvoriti prostor s karakterom i dušom. On spaja estetiku i funkcionalnost, te unosi dozu zabave i kreativnosti u svakodnevni život. Kroz retro stil, interijer postaje više od samog prostora — postaje priča o prošlim vremenima, ispričana kroz namještaj, boje i dekoracije, koja nas podsjeća na važnost dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog iskustva.
Dragi čitatelji,
s prvim danima mjeseca rujna, sve se vraća na staro. Krenula je škola, počeli smo s brojnim aktivnostima, temperature su konačno pale… Mi smo se na vrijeme uhvatili u koštac sa svime što nas čeka ove jeseni pa vas zato pozdravljamo neobično orno i čilo!
U ovom newsletteru pročitajte zanimljiv članak o art decou, istražite nekretnine iz ponude agencije (prodaja i najam), te saznajte sva događanja u gradu kroz ovaj mjesec. Isto tako, s obzirom na povećanu potražnju za najmovima u ovom dijelu godine, podsjećamo zašto je dobro angažirati agenciju za nekretnine.
Kroz ovo naše redovno druženje željeli bismo vas podsjetiti na našu prisutnost i visoku kvalitetu usluge posredovanja koju pružamo, bilo da se radi o prodaji, najmu ili pronalasku nekretnine. Ovdje smo za vas ukoliko imate neke nedoumice, pitanja ili vam je jednostavno potreban savjet. Budući da svjedočimo turbulentnom razdoblju na tržištu nekretnina i ekstremno visokim cijenama kvadrata, pomoć iskusnog posrednika uvijek je od koristi!
Uhvatite malo vremena i pregledajte novi newsletter agencije. I ne zaboravite, aktivni smo na društvenim mreža pa našu najnoviju ponudu i neke zanimljive sadržaje možete pratiti i na Facebooku i Instagramu.
Lijepo Vas pozdravljam i zahvaljujem što ste dio ove naše priče.
Srdačno,
Marjan Grgurić, direktor
Art Deco je stilski pravac koji je obilježio prvu polovicu 20. stoljeća, ostavljajući neizbrisiv trag u svijetu arhitekture, dizajna, mode i umjetnosti. Njegovo ime potječe od “Exposition Internationale des Arts Décoratifs et Industriels Modernes”, izložbe održane u Parizu 1925. godine, koja je promovirala moderan dizajn. Art Deco, sa svojim naglaskom na luksuz, sofisticiranost i modernost, odražava duh međuratnog razdoblja, kada su tehnološki napredak i društvene promjene oblikovali novu estetiku.
Art Deco je poznat po svojoj sintezi raznovrsnih stilskih utjecaja, uključujući kubizam, futurizam, egipatsku umjetnost, te afričke i istočnjačke motive. Karakterističan je po geometrijskim oblicima, simetriji i preciznosti linija, kao i po korištenju luksuznih materijala poput mramora, kroma, stakla i egzotičnog drva. Zlato i srebro često se koriste kao detalji koji naglašavaju bogatstvo i raskoš.
U dizajnu, Art Deco se ističe upotrebom sunčevih zraka, cik-cak linija, zupčanika, stiliziranih biljnih i životinjskih motiva, te složenih uzoraka. Oblikovanje je čisto, ali bogato detaljima, a funkcionalnost se spaja s estetikom na jedinstven način. Boje koje dominiraju su živopisne i kontrastne, često s naglaskom na crnu, bijelu, zlatnu, crvenu i plavu.
Art Deco se razvijao između dva svjetska rata, točnije od 1920-ih do kasnih 1930-ih. Razdoblje nakon Prvog svjetskog rata bilo je obilježeno društvenim previranjima, ali i optimizmom, koji se odrazio u težnji za luksuzom i modernizacijom. Stil je cvjetao u vrijeme kada je tehnološki napredak, poput masovne proizvodnje, omogućio širu dostupnost luksuznih predmeta, čime je dizajn postao ključan aspekt svakodnevnog života.
Art Deco, slično kao i Art Nouveau, je moderan umjetnički stil koji nastoji funkcionalnim objektima dodati umjetnički pečat. Ovaj pokret se razlikuje od likovnih umjetnosti (slikarstva i kiparstva) gdje umjetnički objekt nema praktičnu svrhu ili upotrebu osim pružanja zanimljivog vizualnog doživljaja.
S pojavom masovne proizvodnje, umjetnici i dizajneri željeli su unaprijediti izgled masovno proizvedenih funkcionalnih predmeta – od satova i pepeljara do automobila i zgrada. Potraga Art Decoa za ljepotom u svim aspektima života bila je direktan odraz relativne novosti i masovne upotrebe tehnologije strojne ere, za razliku od tradicionalnih metoda izrade mnogih predmeta. Bauhaus škola također se zanimala za industrijsku proizvodnju, ali na neki način Bauhaus je potpuna suprotnost jer je izbjegavala umjetničke ukrase, preferirajući čiste i jednostavne geometrijske oblike.
Etos Art Decoa razlikovao se od stilova Art Nouveau i Arts and Crafts, koji su naglašavali jedinstvenost i originalnost ručno izrađenih predmeta i koristili stilizirane, organski oblike. Ta izrađena kvaliteta bila je simbolika elitizma, nasuprot Art Decou koji je imao egalitarniji cilj: stvaranje estetski privlačnih, strojno izrađenih predmeta koji su bili dostupni svima.
Među ključnim figurama Art Decoa u arhitekturi ističe se američki arhitekt William Van Alen, poznat po dizajnu Chrysler Buildinga u New Yorku, jedne od najpoznatijih Art Deco građevina. Njegov dizajn karakterizira korištenje geometrijskih oblika, nehrđajućeg čelika i dekorativnih elemenata koji odražavaju duh brzog napretka i urbanog života. U Francuskoj, Jean Dunand bio je istaknuti dizajner interijera i umjetnik, poznat po svojim radovima u lakiranom drvu i metalu. Njegov rad je utjelovio luksuznu i egzotičnu stranu Art Decoa, s naglaskom na kvalitetu izrade i sofisticiranost dizajna. Ruhlmann, još jedan francuski dizajner, ostavio je značajan trag u dizajnu namještaja, poznat po elegantnim linijama i upotrebi dragocjenih materijala. U svijetu mode, Jeanne Lanvin i Coco Chanel prilagodile su principe Art Decoa u svojim kolekcijama, kombinirajući jednostavne, ali sofisticirane linije s luksuznim detaljima i materijalima.
Iako je vrhunac Art Decoa bio prije gotovo jednog stoljeća, njegov utjecaj se i danas osjeća u suvremenom dizajnu. Današnji dizajneri često se vraćaju ovom stilu kao izvoru inspiracije, posebno u kontekstu interijera, gdje se elementi Art Decoa koriste za stvaranje elegantnih i luksuznih prostora.
Art Deco ostaje jedan od najutjecajnijih i najprepoznatljivijih stilova 20. stoljeća. Njegova sposobnost da spaja funkcionalnost s estetikom, kao i luksuz s modernizmom, učinila ga je trajno relevantnim. Bez obzira na to je li riječ o arhitekturi, dizajnu namještaja ili modi, Art Deco nastavlja inspirirati i oblikovati suvremeni dizajn, dokazajući da je elegancija i sofisticiranost uvijek u modi.
Dragi čitatelji,
opet smo s Vama! Sitno smo odmarali u srpnju i evo nas opet u Zagrebu spremni za nove izazove.
Budući da se mnogi još uvijek odmaraju ili su tek otišli na godišnji odmor, pred nama je do kraja mjeseca lakši ritam koji koristimo kako bi u ponudu agencije pribavili što više nekretnina te spremno dočekali sezonu visoke potražnje najma nekretnina ali isto tako i prodaje.
Zagreb je prazan i to nam u potpunosti odgovara kako bismo se pripremili za uobičajeno povećan opseg posla nakon ljetne sezone.
I u ovom newsletteru pripremili smo neke zanimljive teme, pa smo se tako, i dalje pod dojmom ljeta, zainteresrali za terakotu koja je nezaobilazni dio mediteranskog stila, već po običaju izdvojili neke od nekretnina iz ponude agencije, dali Vam uvid u prosječne cijene novogradnje na području grada u protekla tri mjeseca i podsjetili na sve događaje u Zagrebu ovaj mjesec. Trudimo se biti aktivni na društvenim mrežama pa nas i tamo možete popratiti.
Nadam se da ste ovaj newsletter otvorili dok još uvijek odmarate negdje u dubokom hladu s osvježenjem u ruci, jer već početak rujna standardno znači povratak mnogim obavezama…
Srdačno Vas pozdravljam i želim nešto ugodniju temperaturu zraka i mora,
Marjan Grgurić, direktor