Nema komentara

NEWSLETTER STUDENI 2025.

Dragi čitatelji,

i dok listopad prolazi i planovi za kraj godine postaju konkretniji, mi ostajemo aktivni i spremni pomoći vam u donošenju pametnih odluka na tržištu nekretnina.

Ovaj mjesec obrađujemo jednu od najvažnijih tema: Kako prepoznati pravu vrijednost nekretnine. Na blogu objašnjavamo da vrijednost nekretnine nije samo u kvadratima ili adresi, već leži u stanju nekretnine, tržišnim uvjetima i stvarnoj potražnji. Pomažemo vam razlikovati emocionalnu procjenu vlasnika od realne tržišne vrijednosti — jer prava cijena je ona koju su kupci spremni platiti.

Paralelno, istražujemo suvremenu arhitekturu Zagreba — stilove i ideje koje danas oblikuju gradski pejzaž. Pričamo o tome kako se moderni koncepti gradnje, funkcionalnost i novi prostorni izgledi stapaju sa zagrebačkom urbanošću i reflektiraju potrebe današnjeg života.

Također, u ponudi za studeni imamo zanimljive nekretnine kako za najam, tako i za prodaju — prilike koje odražavaju raznovrsne potrebe naših klijenata.

I – velika novost: selimo naš ured na novu adresu u Novi Zagreb, Kajzerica, XII. Podbrežje 2. Vrata su vam širom otvorena, svi ste dobrodošli svratiti, upoznati nas i razgovarati o svemu što vas zanima.

Veselimo se nadolazećim danima i novim projektima uz vas.

Vaš Mediar nekretnine tim

Nema komentara

SUVREMENA ARHITEKTURA ZAGREBA

Suvremena arhitektura Zagreba razvija se od kraja 1990-ih do danas, u razdoblju obilježenom velikim društvenim, gospodarskim i tehnološkim promjenama. Nakon postmodernizma, koji je u arhitekturu unio simboliku, boju i složenost oblika, početkom 21. stoljeća dolazi do smirivanja izraza i povratka jednostavnosti, ali uz potpuno novu estetiku. U središtu suvremene arhitekture više nije stil, nego funkcionalnost, održivost i identitet prostora u globalnom kontekstu.

Zagreb se u to vrijeme razvija kao europska metropola, a arhitektura postaje jedan od glavnih izraza njegove nove dinamike. Tehnološki napredak i ulazak Hrvatske u Europsku uniju omogućili su projekte većih razmjera i modernije izvedbe. Karakteristike suvremene arhitekture u Zagrebu uključuju korištenje stakla, čelika i betona, minimalističke oblike, otvorene javne prostore te povezanost interijera i eksterijera. Naglasak se sve više stavlja na energetsku učinkovitost, urbanu regeneraciju i sklad s okolišem.

Jedan od najvažnijih projekata koji je obilježio početak novog razdoblja je Muzej suvremene umjetnosti (MSU) u Novom Zagrebu, djelo arhitekta Igora Franića (dovršen 2009.). Njegova lebdeća forma, prostrani interijeri i povezanost s javnim prostorom Bundeka simboliziraju suvremeni duh grada. Arena Zagreb (arhitekti Ugljen, Krznarić, Šerbetić i Šavor, 2008.) predstavlja spoj moderne tehnologije i monumentalnog oblika, dok su poslovni kompleksi poput Hypo centra, Sky Office tornjeva i Zagreb Towera primjeri internacionalnog korporativnog stila s naglaskom na staklene fasade i ekološke standarde.
Među primjercima eksperimentalne suvremene arhitekture izdvaja se i tzv. Metalik zgrada arhitekta Velimira Neidhardta na Kajzerici (2003.), prepoznatljiva po inovativnoj uporabi metala i stakla te konceptu modularnog i fleksibilnog prostora.

Suvremeni pristup posebno je vidljiv u samom središtu grada, gdje arhitekti sve češće pronalaze načine kako uskladiti nove građevine s povijesnim gradskim tkivom. Takvi primjeri pokazuju da suvremene intervencije mogu s poštovanjem nadopuniti postojeći kontekst, obogaćujući ga novim arhitektonskim izrazom.

U središtu grada sve se više obnavljaju postojeće zgrade, pri čemu se povijesna struktura nadopunjuje suvremenim arhitektonskim rješenjima. Projekti obnove kulturnih i javnih zgrada nakon potresa 2020. godine pokazali su kako se moderni materijali i tehnologije mogu koristiti u očuvanju povijesne jezgre Zagreba, bez narušavanja njezina identiteta. Potres je istodobno potaknuo širu raspravu o održivosti i otpornosti urbanih prostora, te otvorio mogućnost redefiniranja odnosa između starog i novog graditeljstva.

Suvremeni Zagreb tako postaje grad kontrasta – spoj tradicije i modernosti, povijesnih četvrti i novih urbanih cjelina. Arhitektura više ne teži jedinstvenom stilu, nego pluralizmu i eksperimentiranju, od ekološki održivih zgrada do inovativnih poslovnih i kulturnih prostora. Kroz te procese, Zagreb se profilirao kao grad koji poštuje svoje nasljeđe, ali istodobno hrabro gradi svoj suvremeni identitet.

Nema komentara

KAKO PREPOZNATI PRAVU VRIJEDNOST NEKRETNINE

Kupnja stana jedna je od najvažnijih odluka u životu. To nije samo pitanje financija, nego i pitanje identiteta, sigurnosti i budućnosti. U Hrvatskoj, gdje većina ljudi svoj dom vidi kao simbol stabilnosti i životnog uspjeha, odluka o kupnji nosi i snažnu emocionalnu komponentu. Upravo zato, pitanje „vrijedi li ovaj stan stvarno tražene cijene?“ postaje mnogo više od obične kalkulacije.

Dva stana u istoj ulici, jednake kvadrature i sličnog rasporeda, mogu imati i do 20% razlike u cijeni. I dok se na prvi pogled čini da je skuplji jednostavno – precijenjen, stvarnost je često složenija. Na tržištu nekretnina ne plaćate samo zidove i kvadrate, već kombinaciju osjećaja, iskustva i potencijala.

  • Kvadratura i lokacija – samo početak priče

U našoj kulturi, cijena kvadrata često se uzima kao glavni (i ponekad jedini) pokazatelj vrijednosti. Ali dva stana od 60 kvadrata ne nude nužno isti životni doživljaj.
Raspored prostorija, osvijetljenost, katnost, orijentacija i ventilacija mogu u potpunosti promijeniti percepciju prostora. Stan s logičnim tlocrtom, dovoljno svjetla i bez „mrtvih kutova“ subjektivno se doživljava većim i ugodnijim. A ugoda, koliko god zvučala neuhvatljivo, itekako utječe na cijenu – i spremnost kupca da plati više.

  • Stanje nekretnine i skriveni troškovi

Kupci često zanemare troškove koji dolaze nakon kupnje. Nova stolarija, adaptacija kupaonice ili zamjena instalacija mogu brzo pojesti razliku u cijeni između „skupljeg“ i „jeftinijeg“ stana.
Kvaliteta izvedbe, održavanje zgrade, energetska učinkovitost i visina pričuve faktori su koji ne samo da oblikuju troškove života, nego i dugoročno čuvaju vrijednost ulaganja.

Stan u zgradi koja je redovito održavana i ima stabilnog upravitelja s dovoljno sredstava u pričuvi bit će atraktivniji i za buduću prodaju. Drugim riječima, ne kupujete samo stan – kupujete i zajednicu, infrastrukturu i reputaciju zgrade u kojoj ćete živjeti.

  • Psihologija prostora: osjećaj „doma“ i prvi dojam

Iako svi volimo vjerovati da kupujemo racionalno, istina je da emocije često odlučuju.
Ljudi reagiraju na prostor instinktivno: svjetlost, raspored, boje, pa čak i miris stvaraju prvi dojam koji se teško mijenja. Kupac koji uđe u stan i u prvim sekundama osjeti „ovo bi mogao biti moj dom“ često je spreman platiti više.

Sociološki gledano, dom nije samo fizički prostor – on je kulturna vrijednost. U Hrvatskoj, gdje većina ljudi posjeduje vlastitu nekretninu, stan je simbol neovisnosti i sigurnosti. Upravo zato, percepcija vrijednosti stana uključuje i emocionalnu sigurnost koju pruža – dobru zgradu, uredne susjede, mirno okruženje.

  • Mikrolokacija i dinamika kvarta

Kupci često misle da je dovoljno „biti u dobrom kvartu“, ali svaka ulica ima svoju priču.
Blizina škole, javnog prijevoza, parkova, buke ili prometa može znatno utjecati na cijenu. Dvije zgrade na 300 metara udaljenosti mogu imati potpuno drugačiji životni ritam – u jednoj se pije jutarnja kava u tišini, u drugoj čuje tramvaj svake tri minute.
Takve nijanse čine razliku između „dobrog“ i „izvrsnog“ stana, a tu vrijednost nećete naći u tablicama.

  • Vrijednost kao spoj racionalnog i emocionalnog

Prava vrijednost stana nastaje kad se spoje brojke i osjećaj.
Možete imati idealnu lokaciju, ali ako prostor ne djeluje ugodno – kupac neće osjetiti povezanost. S druge strane, manji stan s toplinom, skladom i kvalitetnim detaljima može se prodati brže i skuplje.
Zato je ključno promatrati stan ne samo kao investiciju, nego i kao životni prostor s osobnošću.

Nema komentara

NEWSLETTER LISTOPAD 2025.

Dragi čitatelji,

stigao je listopad — mjesec kad polako sagledavamo proteklu godinu: što smo učinili i što nas još čeka. Grad se vraća u svoj ritam – škole rade, fakulteti su puni, ulice su pune ljudi i potreba – a mi smo tu i radimo punom parom.

Tema ovog broja vodi nas kroz zablude pri kupnji stana: na blogu agencije razotkrivamo mitove koji nas mogu zavesti — zašto lokacija nije uvijek presudna, zašto raspored i stanje nekretnine često odlučuju i zašto cijena ne smije biti jedini kriterij. Istovremeno bavimo se postmodernizmom u zagrebačkoj arhitekturi i urbanizmu — analiziramo kako su kontrasti, simbolika i razigrani detalji utkani u strukturu gradskog tkiva koje danas poznajemo.

U ponudi za najam i prodaju i ovoga mjeseca izdvajamo neke vrlo interesantne nekretnine, a želimo vas i podsjetiti na naše upitnike — pri traženju stana, bilo najam ili kupnja, oni nam pomažu da bolje razumijemo vaše želje i očekivanja. Nudimo konkretne odgovore i rješenja, a uvijek smo spremni odgovoriti na vaša pitanja i pomoći vam donijeti najbolju odluku.

Ne zaboravite nas posjetiti i na društvenim mrežama — tu dijelimo sve novosti i prilike.

Vaš Mediar nekretnine tim

Nema komentara

POSTMODERNIZAM U ARHITEKTURI I URBANIZMU ZAGREBA

Postmodernizam u arhitekturi i urbanizmu Zagreba

Postmodernizam u arhitekturi Zagreba pojavio se početkom 1980-ih kao reakcija na strogu funkcionalnost i jednostavnost modernizma koji je desetljećima dominirao gradskim prostorom. Nakon razdoblja u kojem su u prvom planu bili racionalnost, serijska gradnja i planska naselja, nova generacija arhitekata željela je stvoriti arhitekturu koja će biti humanija, komunikativnija i vizualno razigranija. Postmodernizam je, stoga, u Zagrebu donio povratak simbolici, boji i povijesnim oblicima, ali interpretiranima na suvremen način.

Društvene i ekonomske promjene 1980-ih bile su važan poticaj za nastanak novih urbanih rješenja. Razdoblje blagostanja koje je prethodilo krizi krajem desetljeća omogućilo je ulaganja u infrastrukturne i reprezentativne objekte. Veliku ulogu u tome imala je Univerzijada 1987. godine, međunarodni sportski događaj koji je postao povod za opsežnu urbanističku obnovu Zagreba. U to su vrijeme nastale brojne građevine i prostorni zahvati koji su gradu dali suvremeniji izgled, ali i obilježja postmodernističkog izraza.

Za razliku od modernističkih naselja južno od Save, postmodernistička arhitektura teži većoj raznolikosti i vizualnoj dinamici. Zgrade dobivaju individualizirane oblike, naglašene ulaze i pročelja, a upotrebljavaju se razni materijali poput kamena, metala i stakla. U urbanom tkivu Zagreba to se vidi u projektima poput Poslovnog centra Cibona (arhitekti Marijan Hržić, Boris Morsan i Andrija Rusan), koji spaja staklenu vertikalu tornja s kružnim oblicima dvorane, te Importanne centra i hotela Esplanade Intercontinental (danas The Westin), gdje se monumentalnost kombinira s geometrijskom složenošću i luksuzom tipičnim za postmodernizam.

Istodobno, posebna pažnja posvećena je ulazima u grad i ključnim prometnicama Novog Zagreba. Pod tim se misli na Južni ulaz u Zagrebački velesajam (Avenija Dubrovnik, 1986–1987, autori Đivo Dražić i Edvin Šmit), koji je oblikovan kao reprezentativna i funkcionalna pristupna točka, te na zapadni ulaz u Novu aveniju i Trg Republike Hrvatske, gdje su prostorno i estetski uređeni prilazi i trgovi. Ti ulazi pokazuju nastojanje da se funkcionalnost (promet, pristup, orijentacija) spoji s estetikom i reprezentativnošću grada, stvarajući prijelazne prostore koji su i vizualno atraktivni i praktični za svakodnevni život.

Postmodernistički pristup u Zagrebu tako ne znači odbacivanje modernističkog nasljeđa, nego njegovo reinterpretiranje kroz naglašenu formu, boju i simboliku. Postmodernizam je u Zagrebu obilježio prijelaz iz planske socijalističke gradnje u pluralno i tržišno usmjereno društvo kraja 20. stoljeća. Iako se razdoblje postmodernizma ponekad ocjenjuje kao nesustavno i stilski raznoliko, ono je gradu donijelo nove tipologije poslovnih i javnih zgrada, kao i urbanističke cjeline koje su oblikovale suvremeni identitet Zagreba. Oslobađanjem od strogih pravila modernizma, zagrebačka arhitektura 1980-ih i 1990-ih otvorila je put prema današnjem, raznolikom i dinamičnom urbanom krajoliku.

Zaključak

Postmodernizam u Zagrebu pokazuje kako arhitektura može istovremeno biti funkcionalna i estetski izražajna, odgovarajući na društvene i kulturne potrebe svog vremena. Grad je kroz postmodernističke intervencije dobio vizualnu raznolikost, novi identitet i humanizirane prostore, dok su važni urbani pravci modernizma i dalje ostali temelj. Postmodernistički objekti, urbanistički zahvati i uređenje ulaza u grad iz 1980-ih i 1990-ih podsjetnik su na razdoblje kreativne slobode i prilagodbe globalnim trendovima, a danas predstavljaju značajan dio arhitektonske baštine Zagreba.

Nema komentara

NAJVEĆE ZABLUDE KOD KUPNJE STANA

Kupnja stana za većinu ljudi predstavlja jednu od najvećih i najvažnijih životnih odluka. To je ulaganje koje se ne radi često i upravo zato ga prate snažne emocije, puno iščekivanja, ali i niz uvriježenih mišljenja koja ne moraju uvijek biti točna. Internet forumi, savjeti prijatelja ili susjeda te mitovi koji godinama kruže stvaraju zablude koje mogu ozbiljno utjecati na proces kupnje.

Kako biste izbjegli pogreške koje se kasnije teško ispravljaju, donosimo pregled najčešćih zabluda koje prate kupnju stana i objašnjavamo zašto je važno imati stručnu podršku u cijelom procesu.

ZABLUDA 1: Cijena stana je uvijek fiksna

Kod nas je uvriježeno mišljenje da je cijena podložna pregovorima. To je stvar i mentaliteta i kulture – u našoj sredini rijetko tko očekuje da će prva, oglašena cijena biti konačna. Prodavatelji to znaju i u startu uračunaju prostor za spuštanje cijene, dok kupci računaju da će pokušajem pregovora doći do uštede. Upravo zato rijetko koja kupoprodaja završi točno po oglašenoj cijeni.

Problem nastaje kad kupci pogrešno procijene koliko prostora za pregovor zapravo imaju. Ako ponuda bude preniska, prodavatelj može odustati od daljnjeg razgovora. Ako pak kupac pristane odmah na traženi iznos, možda je propustio priliku za povoljniju cijenu. Prava vještina leži u tome da se zna kad i kako pregovarati te kojim argumentima nastupiti.

Kako vam Mediar nekretnine mogu pomoći:
Na temelju iskustva i praćenja tržišta znamo prepoznati gdje postoji realan prostor za pregovore. Kupcima pomažemo da ponude cijenu koja je utemeljena na stanju nekretnine i aktualnim tržišnim kretanjima, a pritom zadrže ozbiljnost i profesionalan odnos prema prodavatelju. Naš je zadatak biti posrednik koji balansira između interesa obiju strana – da kupac ne plati više nego što treba, a da prodavatelj osjeti da se s njegovom imovinom postupa s poštovanjem. Uz našu podršku pregovori postaju sigurniji i jednostavniji, a rezultat je fer dogovor koji zadovoljava obje strane.

ZABLUDA 2: Dovoljno je pogledati stan jednom

Prvi obilazak često stvara snažan dojam – stan vam se odmah svidi ili odbije. Ali jedno kratko razgledavanje rijetko je dovoljno da biste dobili potpunu sliku. Važno je na razgledavanje doći pripremljen, ozbiljno pristupiti vremenu koje tamo provodite i usredotočiti se na ono što vam je doista važno.

Kupci se često usredotoče na raspored prostorija ili na izgled namještaja, dok zanemaruju detalje koji dugoročno imaju puno veći značaj: stanje prozora i instalacija, buka izvana, orijentacija stana, održavanje zgrade ili potencijalni troškovi adaptacije. Tek kada se sve te stvari sagledaju zajedno, moguće je donijeti dobru odluku.

Kako vam Mediar nekretnine mogu pomoći:
Savjetujemo kupce kako se najbolje pripremiti za razgledavanje i na što posebno obratiti pažnju. Naši agenti vode obilazak tako da kupac ne gubi fokus na detalje koji su presudni – od tehničkog stanja do onoga što može utjecati na kvalitetu svakodnevnog života. Potičemo kupce da postavljaju pitanja i bilježe dojmove, a uvijek stojimo na raspolaganju za dodatna pojašnjenja nakon razgledavanja. Na taj način kupac već pri prvom posjetu dobiva jasnu i cjelovitu sliku nekretnine, što mu olakšava donošenje odluke i smanjuje rizik kasnijeg razočaranja.

ZABLUDA 3: Lokacija je važna, ali samo u smislu adrese

Mnogi kupci misle da je dovoljno znati da se stan nalazi u određenom kvartu, no lokacija je mnogo više od imena ulice. Dvije zgrade na udaljenosti od 200 metara mogu nuditi potpuno različitu kvalitetu života. Na vrijednost i atraktivnost utječu blizina javnog prijevoza, vrtića, škola i trgovina, ali i buka s prometnica, sunčana orijentacija ili stanje infrastrukture.

Još jedan važan aspekt jesu planirani infrastrukturni projekti. Novi park, škola ili prometnica mogu podići vrijednost stana, dok gradilište ispod prozora ili prometni čvor u nastajanju mogu dugoročno smanjiti kvalitetu stanovanja.

Kako vam Mediar nekretnine mogu pomoći:
Jedna od ključnih prednosti angažiranja agencije jest što mi znamo vaše želje i potrebe. Prije nego što krenemo u potragu, razgovaramo s vama o tome što vam je doista važno – blizina posla, škola, javnog prijevoza, mirno okruženje ili pak živost centra grada. Na temelju tih informacija možemo procijeniti koja mikrolokacija najbolje odgovara vašem načinu života i planovima za budućnost. Uz to, informiramo vas o infrastrukturnim projektima, prednostima i potencijalnim nedostacima svake lokacije. Tako ne gledate samo „kvart“, nego dobivate realnu sliku onoga što će vam ta adresa značiti u svakodnevici i dugoročnoj vrijednosti nekretnine.

ZABLUDA 4: Dokumentacija se uvijek podrazumijeva

Jedna od najopasnijih zabluda jest vjerovanje da dokumentacija stana „sigurno štima“. Kupci često misle da je dovoljno da im se stan svidi i da prodavatelj uvjerava kako je sve u redu s papirima. U praksi to nije uvijek slučaj – problemi s upisima u zemljišne knjige, hipoteke, neriješeni suvlasnički odnosi ili nesređeni katastarski podaci mogu ozbiljno ugroziti cijeli proces.

Kako vam Mediar nekretnine mogu pomoći:
U našoj agenciji sve nekretnine koje ulaze u ponudu prolaze pravnu provjeru. Ako je nekretnina pravno čista, kupac je siguran da nema skrivenih prepreka. Ako pak postoji teret ili specifičnost (hipoteka, suvlasnički odnosi, zabilježba i sl.), kupcu transparentno objašnjavamo o čemu je riječ i na koji se način to može riješiti. Od početka je kupac svjestan svih okolnosti. Naša transparentnost i profesionalni pristup jamče da nikada ne kupujete „mačka u vreći“, nego donosite informiranu odluku, uz punu podršku stručnjaka koji poznaju proces.

ZABLUDA 5: Mogu sve sam

Mnogi kupci vjeruju da mogu samostalno proći kroz cijeli proces kupnje stana – od pronalaska oglasa, preko pregovora, pa sve do provjere dokumentacije i potpisivanja ugovora. Na prvi pogled čini se jednostavno: internet je pun oglasa, svi obrasci se mogu „skinuti“ s mreže, a i prijatelji ili rodbina često imaju „iskustva“ s kupnjom nekretnina.

No, stvarnost je puno složenija. Nekretnine nisu obična roba i iza svake stoji niz pravnih, financijskih i praktičnih pitanja. Kupac koji sam ulazi u postupak često izgubi jako puno vremena, previdi pravne rizike, ne zna prepoznati realnu vrijednost stana ili u pregovorima plati više nego što bi trebao. I ono najvažnije – u ovom procesu nema mjesta za pogreške, jer se radi o stotinama tisuća eura i dugoročnim životnim odlukama.

Kako vam Mediar nekretnine može pomoći:
Naš je zadatak preuzeti taj teret s vaših leđa i učiniti cijeli proces sigurnim i jasnim. Od prvog razgovora do predaje ključeva, mi vodimo sve korake – provjeravamo nekretninu, pregovaramo u vaše ime, savjetujemo vas o realnoj vrijednosti i stojimo uz vas kod svake pravne i administrativne procedure. Time štedite vrijeme, izbjegavate stres i, što je najvažnije, čuvate svoj novac i sigurnost. Naši klijenti znaju da nisu sami, nego imaju stručnog partnera koji radi isključivo u njihovom interesu.